Fading

Lever i ett lyckorus, vet ej varför men det känns riktigt härligt att alltid gå med ett leende på läpparna.
Har kommit tillbaka till min vana att skriva av mig mer och lyssna på musik ofta.
Just nu försöker jag leta efter bra sidor med barn inredning och leksaker, vet fortfarande inte vart sonens säng ska stå och det lär ju ta år och dar innan jag kommer på det men nu vet jag hur det ska se ut så det är bara inköpen som fattas.

Längtar till slutat av april så jag äntligen kan få träffa pappa var riktigt längesen och sist så träffades vi i cirka 5 timmar så det är inte så länge nu är det väl 7 månader sist vi såg.
Känns trist att få bo långt ifrån familjen men bor ju mitt imellan allihopa så det är ju inte så lång resa mellan alla.
Snart blir det förhoppningsvis en resa ner till Göteborg och hälsa på farfar och sen blir det en resa mot norrland och hälsa på mamma och några kusiner ska försöka leta efter min bror också som jag inte sett sen jag var 14-15 år.

26 Mars

♥Känns som att sväva på rosa moln just nu. Känns skönt att prata ut om allt kring Leos avvikelse, allt som är kring det och det kan hända vad som helst och att han sen kan försvinna från oss. Det är en del som oroat mig länge, men nu när man pratat om det så känns det som om en tung sten släppt från bröstet!
Det jobbigaste just nu är att Leo inte går upp i vikt som han ska och måste få sondnäring för att kunna fungera och gå upp o vikt. Nu blir det månadskontroller på bvc för att se om han går upp i vikt, hoppas verkligen att jag får tag på dietisten snart så jag kan få hem maten, till dess är det välling och vanlig kost som gäller fast i dubbel uppsättning och nattmatning.
Är så glad för varje framsteg han tar, han måste kämpa mycket och jag vet att han tycker att det är jobbigt men trots det så skiner han alltid upp som en sol varje dag.

Längtar så otroligt mycket tills sovrummet är klart och hans lilla hörna är perfekt, han ska få det bästa och verkligen njuta av dom stunderna han inte måste tränas.
På onsdag så ska jag hämta hem hans gåstol, första gången han testade den så tokgrinade han och gillade den verkligen inte men det blir fem minuters metoden tills han trivs och tillslut lär han springa runt och riva hela hemma, och det får han gärna göra! 
Ska snart sätta mig ner och skriva ner allt som hänt från dag ett av hans liv, allt som hände på sjukhuset. Det kommer bli några sidor och många tårar däremellan.♥





Leos framsteg

Under tiden Leo inte har kunnat vara på dagis så har vi tränat som bara den och det har gått riktigt bra.

Nu kan Leo:
- Vinka
- Säga namnam
- Sitta på knäna
- Klättra
- Första Takk
- Gå med stöd

Känns otroligt skönt att det går bra med hans utveckling, på senare tid har han utvecklats enormt mycket trots att för föräldrar med "friska" barn kanske tycker att det är väldigt lite han kan.


-_-

Dagen startade riktigt bra, vaknade 8:30 alltså före Leo för första gången och kände att det skulle bli en riktigt bra dag.
Startade dagen med att kolla ut och se att solen sken som bara den så ja jag fick som jag ville, en vårig födelsedag!
Ska städa idag och göra det fint i sovrummet och förbereda inför målningen som kommer ske på fredag. Nu vet jag äntligen vad jag ska haför möbler där, har gått och grubblat på det i mer än ett halvår så nu är det dags att det blir någon ordning.

Livet rullar på

Äntligen kan jag skriva igen, har varit riktigt skrivsugen men har inte tålamod till att skriva i ett block när internet lägger av.
Har varit och bråkat med tre i 5 månader, nu är det andra gången min sticka åker in på lagning och jag hoppas att dom fixar det den här gången annars måste jag köpa en ny.
Är så less på dom så blir nog ett comviq istället, kanske funkar bättre vem vet.

Leo går på dagis 3 gånger i veckan och funkar riktigt bra, visst den första månaden så har han ständigt varit sjuk men han trivs som bara den.
När jag hämtar han så sover han oftast så det ser ut som han får värsta paniken när han ser mig och ska upp i famnen så fort som det bara går.
Det är verkligen härligt att vara mamma, det bästa som har hänt mig.
Leo börjar bli starkare och kan stå nu om jag håller i han men än har det inte blivit något tal får hoppas att det kommer igång snart. Känns jobbigt att inte höra vad han vill men som tur är så förstår jag vad han vill.
Idag blev det lite shopping, inte mycket för det blir mer imorgon.
Köpte iallafall två påslakanset från Hemtex känns härligt att kunna få köpa något bra och med kvalitet istället för att behöva tänka på pengarna när man köper nåt sånt.

Har pratat med min handläggare om sysselsättningar som skulle passa mig och förhoppningsvis får jag vara i Vivalla på dagarna, får se hur det går ska ringa till veckan och kolla om han pratat med dom och sen även säga att jag kan jobba mer än dom timmarna som var sagt då jag ska utöka tiden för Leo på förskolan.

Ne nu ska jag kolla på en bra film och sen lägga mig, imorn blir det sovmorgon till 8 Lyxigt!

Debatt socialtjänsten

Sitter och kollar på "Debatt" som sändes igår.
Blir så jävla förbannad när jag hör det dom säger, det är många som har funnit i socialstyrelsens händer och sökt hjälp, men ändå har inte ett piss hänt.
Blivit lovade saker hit och dit att saker ska ske, sätter ett datum och bara skjutsas runt i systemet hela tiden.
Önskar verkligen att soc kunde skärpa sig kring det och göra något åt situationen när dom ser hur det är.

När flera autoriteter har gått emellan och sagt ifrån att något måste hända NU har dom lyssnar? NEJ!!
För att dom ska lyfta ett finger så ska man ta livet av sig och först då kollar dom på ens papper.