En underbar vardag

Nu var det ett tag sen jag skrev igen.
Inskolningen är klar och Leo trivs riktigt bra, det är skönt att se han ha så roligt och få massa kompisar.
Det är även skönt att få egentid och kunna städa och tvätta, speciellt dammsuga då han gallskriker så fort dammsugaren åker på, tycker att han borde vara van vid det här laget.
Men får nog kolla efter en annan dammsugare senare så jag kan dammsuga när jag vill utan att han ska bli livrädd.
Leo går på dagis måndag, onsdag torsdag nu och om någon vecka så kommer det troligtvis att utökas måste åka och kolla om jag kan få en praktik plats någonstanns.
Vardagen har kommit igång och det känns så himla underbart har saknat att ha rutiner, har ju inte blivit nå rutiner när vi varit hemma.
Träffade Leos fröken på bussen hem idag och fick bekräftat att halva barngruppen är magsjuk så får se när Leo blir smittad.

Sjukling

Nu har Leo fått feber känns inte så roligt att det var mitt i inskolningen, men på måndag hoppas jag att han är frisk så att vi får börja med riktigt med inskolningen.
Förstod igår kväll att det inte var något som stämde eftersom att han var lite gnällig igår som han aldrig brukar vara så ja beviset kom idag.
Idag blir det bara att ta det lugnt och ska passa på att plugga när Leo väl sover.
Längtar så mycket till måndagen så man får se hur han är på förskolan istället för att bara vara där i en timme.

skol

Nu har pluggandet satt igång på riktigt, första dagen fick jag en uppgift och direkt efter att jag hade gjort den såg jag att jag fått ytterligare en uppgift.
Det känns som om det är så himla mycket som ska göras på en gång, men det är nog för att jag inte har pluggat sen dec -08.
Kom nyss hem ifrån stan efter att ha lånat lite böcker till engelskan. Lånade tre stycken så jag har någon i reserv om jag känner att en bok är för tråkig.

Leo sover nu så ska passa på att plugga lite innan jag ska sova blir att gå upp tidigt då det är dagis imorgon.