Mina föräldrar

Mina föräldrar var 32 år när jag föddes på Sundsvalls BB.
Kommer inte ihåg hur det var när mamma och pappa bodde ihop då jag bara var 2 år när de skildes.

Mamma:
Med mamma har jag en hel del roliga minnen, som när vi hade en massa bullbak, åkte ut med båten.
När hon och jag spelade badminton i stugan mm.
Vi har flyttat en hel del under min uppväxt, det kändes oftast skönt att få känna doften av en ny och helt tom lägenhet.
Kommer fortfarande ihåg det.
Ett speciellt ställe jag kommer ihåg är när vi bodde i matfors precis ovanför ljungan, det var det bästa stället jag bodde på då jag var liten.
Fanns alltid något att göra och en massa bus och hitta på.
Kommer ihåg då jag kom utspringandes från mitt rum sent på kvällen och mamma satt i soffan och kollade på tv, jag sa till mamma att jag höll på att dö, var riktigt rädd för det när jag var liten och varje gång det kändes som om hjärtat slog sakta.
Vi hade alltid fredagsmys, tog en promenad till ica och handlade godis.
Eller då jag satte en godisbit i halsen och ja när jag ville ha "socketbit" igen så fick jag alltid höra "Nej du sätter den bara i halsen" har en massa roliga minnen, men tyvärr har jag förträngt en hel de men nu på senare tid så kommer det upp igen.
Och du mamma jag vet att du läser min blogg och du ska veta att trots allt som har hänt och trots att vi knappt hörs så älskar jag dig!

Pappa:
Kommer ihåg att jag och pappa inte sågs så jätte ofta ungefär varannan helg.
Vissa gånger när jag var hos han var han tvungen att jobba, fick oftast följa med och köra tidningar, älskade att åka lastbil/skåpbil.
Hjälpte alltid till att lasta ut tidningar och fick träffa alla pappa lämnade åt.
Kommer ihåg då vi åkte upp till bräcke det var alltid två ställen vi stannade på, en av pappas kompisar som brukade göra eget tunnbröd och en som hade en verkstad/affär som alltid var så snäll och gav mig glass och jag var verkligen ett glassmonster när jag var liten sprang och hämtade glass hela tiden.
Vi hade alltid en massa mys när jag var hos han, varje lördag hade vi som rutin att åka in till birsta och köpa lördagsgodis och gick in på barnenshus, jag blev verkligen bortskämd då jag nästan fick allt jag pekade på.
Vi brukade åka och ha pilkvällar hos H och I ganska ofta.
Kommer även ihåg då jag och brorsan åkte med pappa ner till farmor och farfar en väldigt lång resa på ca 90mil.
Fick se en massa fina ställen och det bästa var då vi kom fram till farmor och farfar och kunde springa vart vi ville och bara busa hälsa på korna mm.
Brukade hjälpa farmor och farfar i potatislandet, så fort jag hittade en liten potatis lev jag alltid så glad, och farmor visste att det små potatisarna fick ingen röra förutom jag!
Gud vad jag saknar dig farmor!
Jag och pappa har inte haft något bra kontakt sen jag var 12 år vilket jag verkligen saknar, brukade ofta bli arg på pappa då han inte skötte sin diabetes och jag var alltid så orolig att han skulle dö då han har hamnat i så kallad sockerkoma och kunna sova i flera dagar.
Jag har vad jag kommer ihåg aldrig fått höra att han älskade mig, men det visade han nog med alla det prylarna han köpte.
Jag älskar han och så fort det är något vet jag att jag kan ringa till han och prata av mig.
Jag älskar dig pappa!



Kommentarer
Elin

Dom är verkligen super bra gumman ! Man känner av dom nästan direkt ! :D Puss !

2010-11-20 12:25:35
URL: http://elinpetersens.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0