1. Presentation

Föddes på Sundsvalls BB 900319
Fick namnet Pernilla som jag senare ändrade till Maria som då var mitt andra namn.
Jag har 3 syskon 1 syster och 2 brorson alla äldre än mig och tyvärr ingen kontakt med någon av dom.
Bodde hos min mamma största delen av min uppväxt men när jag var 15 flyttade jag till pappa.
Den mesta av tiden i 7an så skolkade jag mina betyg låg på 4 G resten IG, när jag flyttade började mina betyg stiga och när jag gick ut 9an hade jag 1MVG 4VG resten G. Ett stort framsteg enligt mig.

2009 07 26 låg jag på BB och njöt av att vara nybliven mamma, och hade världens bästa sällskap och stöd, mitt ex som än idag betyder riktigt mycket.
Sonen föddes 16:04 var 49cm lång och vägde 3340g, en ganska lugn liten kille.
Njöt av att ha ett friskt barn (vad jag och läkarna trodde då) Ville åka hem andra dagen men Leo gick inte upp som han skulle så vi fick ligga kvar en dag till.
Dagen efter kollade en läkare på han och sa att han hade en stor buk vilket jag aldrig fick reda på av han då.
Det slutade med att en annan läkare från Neonatalen kom in och undersökte han, då var han lite grå och matt och hade även lite gulsot.
Då han var gråtonig trodde läkaren att han hade ett hjärtfel så vi fick springa in till Neonatalen snabbt för att ge han syrgas och ja nästan allt som fanns.
Det fortsatte med att han fick ligga i kuvös och resp i 3 veckor innan han fick flytta till egen säng, men sondades och hade fortfarande syrgas.
Dagen innan han blev 1 månad fick vi permiss.
2010 02 11 Fick jag ett shockbesked, Leo hade en ovanlig kromosomavvikelse och hjärnskada, som gör att vi får åka på mycket läkarbesök och tränar varje dag.
Det jobbigaste med sjukdomen är väl att jag vill att han ska få en så normal uppväxt som möjlig och kunna göra det som andra barn kan och även hans högsta ålder.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0