Framtidsplaner

Har äntligen hittat en utbildning som passar mig, eftersom att Leo börjar på dagis nu i februari så får jag söka till hösten istället.

Då blir det nog vård och omsorg om jag inte har ett jobb jag trivs med förstås.
Enda sedan jag och Leo bodde på sjukhuset och fick hålla på med alla apparater så som pox, pumpar, sond mm
så har jag känt att det är ett jobb jag verkligen skulle vilja jobba med.
Ett jobb där det tyvärr oftast är tajt med personal men även ett jobb där det är så mycket uppskattning av personalen och dom gör ett så otroligt bra jobb!

Man blir alltid som en familj(Då det är en sluten avdelning), vissa personer får åka hem andra kommer och ja vissa får komma tillbaka igen!
Men det är alltid ett sånt stöd, för det är ingen förutom familjerna som vet vilka tankar dom har.
Skulle kännas skönt att jobba med det och även ha min egna erfarenhet som mamma till ett sjukt barn och ha bott på neonatalen.



Kommentarer
Hanna Z

Vad obehagligt.. Kolla på andningslarm.se, där har du massor med olika larm!

2010-12-13 09:11:42
URL: http://hannaz.se
Liz

Lät som suveränt för dig :) Go for it :)

2010-12-13 10:07:34
URL: http://wifeey.blogg.se/
angelica

Hej!

Halkade in här av en slump. Såg att du också har ett speciellt barn :) Håller tummarna för att du kommer in på utbildningen i höst! Själv går jag och väntar på besked om jag kommer in på en floristutbildning som börjar i januari....man får tydligen beskedet 1vecka innan kurrstart,så det är bara o vänta.... /A

2010-12-13 15:34:20
URL: http://www.angelicas.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0